نمونه اجرا شده ازمون بندر گشتالت
تعداد صفحات: 12 (دو نمونه) + 16 (کارت ها، دستورالعمل و فرم ها)
نوع فایل: WORD و PDF (نمونه اول،کارت ها و دستورالعمل)
PDF (نمونه دوم)
شامل: دو نمونه اجرا شده + کارت ها و دستورالعمل اجرا + فرم نمره گذاری به شیوه کوپیتز + فرم نمره گذاری به شیوه پاسکال و ساتل
فایل هدیه: نمونه سوم اجرا شده بندرگشتالت (به روش کوپیتز – 6 صفحه) + نمونه تفسیر آزمون TAT (13 صفحه)
نمونه اول آزمودنی 11 ساله و به روش کوپیتز نمره گذاری شده است.
نمونه دوم آزمودنی 33 ساله و به روش مارلی، هین، لکس نمره گذاری شده است.
فهرست مطالب نمونه اول:
مشخصات آزمودنی
برگه پاسخ های آزمودنی
فرم نمره گذاری شده به شیوه کوپیتز
تفسیر و نتیجه گیری
شاخص های هیجانی آزمون بندر گشتالت
شاخص های آسیب مغزی
.
بخشی از متن نمونه اول:
نمره خام آزمودنی 3 است. لذا با توجه به جدول هنجاری و فرمول زیر
……..
X:3
M:1/4
S:…
Z= …..
نمره Z آزمودنی ………. می باشد و این نمره نشان می دهد که………..
….
شاخص های هیجانی آزمون بندر گشتالت
تصاویر تقریبا اندازه کارت ها بودند. نمونه اجرا شده ازمون بندر گشتالت
قاب کردن طرحها مشاهده نشد.
بسط و توسعه مشاهده نشد و کودک تنها از یک کاغذ به صورت پشت و رو استفاده کرد.
اگر کودک برای رسم تصاویر از دو برگ کاغذ و یا بیشتر استفاده کند نشانگر رفتارهای تکانشی و برونریزی است. این کودکان احتمالا از نظر هیجانی تحریکپذیرند.
ترسیم مجدد مشاهده نشد و تنها در یک مورد چند نقطه را پاک کرد.
کارهای اضافی مشاهده نشد.
بخشی از متن نمونه دوم:
تحلیل: اختلال عضوی خفیف
از آنجا که نمره آزمودنی باید بیش از 75 باشد تا به وجود ضایعه عضوی در مغز مشکوک شویم ، لذا احتمال آسیب مغزی برای آزمودنی رد می شود یا بسیار خفیف است.
……..
خلاصه
بر اساس نتیجه سه سیستم نمره گذاری مارلی ، هین و لکس نمی توان فرض فرض ضایعه عضوی آزمودنی را تایید کرد.
.
هدف: تشخیص ضایعات مغزی، روان نژندی، مشکلات جنسی، حالتهای اضطرابی، هیستری، رفتارهای وسواسی، افسردگی واکنشی، ویژگیهای سایکوپاتیک، الکلیسم و اعتیاد، روان – تنی، روان پریشی، مانیک-دپرسیو
دستورالعمل اجرا: …..
سپس یک یک کارتها را به ترتیب ( اول کارت A و بعد کارتهای1تا 8 ) دراختیارآزمودنی قرار می دهیم و از او می خواهیم که روی کاغذ سفید شکل ها را به همان صورتی که می بینید برای ما رسم کند. حضور آزماینده در موقع ترسیم اشکال و نظارت او بر شیوه ترسیم به دلایل زیر ضروری است :
1.مواظب باشد تا آزمودنی جهت کارتها را عوض نکنید و اگر این کار را انجام داد می توان جهت را اصلاح نمود و او را از انجام این کارباز داشت بعضی از آزمودنیها اصرار در تغییر جهت کارت دارند و ممکن است در اثر ممانعت آزماینده از ادامه همکاری خودداری کند در این صورت تغییر را باید دقیقاًٌ یادداشت کرد و در تعبیر وتفسیر نتایج مد نظر قرار داد.