آزمایش یادگیری ارادی و اتفاقی روانشناسی تجربی
تعداد صفحات: 16
نوع فایل: WORD قابل ویرایش و PDF
فایل هدیه: نمونه گزارش کار آزمایش خطای مولر لایر (10 صفحه WORD) + پاورپوینت کتاب روانشناسی تجربی حمزه گنجی در قالب 125 اسلاید (نه فصل)
فهرست مطالب:
مقدمه
مبانی نظری
ابزار مورد نیاز
روش انجام
نتایج
تحلیل نتایج
پیوست ها (پرسشنامه آزمایش) :
الف: آزمون یادآوری (فهرست 50 کلمه ای برای یادگیری ارادی)
ب: آزمون بازشناسی (فهرست 200 کلمه ای)
ج: آزمون دقت
بخشی از متن فایل:
یادگیری به دو شکل ارادی و غیرارادی صورت می گیرد. بیشتر یادگیری های ما به صورت عمدی و ارادی انجام نمی پذیرد، بلکه اتفاقی و ناآگاهامه بروز می کنند. مثلاً ممکن است افرادی بدون آنکه قصد یادگرفتن مطلب یا موضوعی را داشته باشند، آن موضوع را یاد بگیرند.
امّا در یادگیری ارادی و خواستاری، قصد قبلی برای یادگرفتن موضوع وجود دارد.
یادگیری اتفاقی و یا خودبخودی، ایستا و غیرفعّال است و هیچ گونه تلاشی برای آن صورت نمی گیرد ولی یادگیری ارادی و عمدی، پویا و فعّال می باشد و اراده و تلاش قبلی برای یادگیری آن وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که یادگیری ارادی و خواستاری بر یادگیری غبرارادی و اتفاقی برتری دارد.
در این آزمایش سعی برآن شده است که یادگیری از طریق اتفاقی و ارادی مورد آزمایش قرار گیرد و به ما نشان دهد که کدام سبک از یادگیری کارآیی و کار آمدی بیشتر دارد و بهتر در رفتار فرد تأثیر می گذارد.
…………..
نتایج
اوراق همه ی آزمودنیها تصحیح شد. بدین ترتیب که تعداد حروف درست یادآوری شده و درست بازشناسی شده محاسبه گردید. میانگین و انحراف استاندارد هر یک از سه گروه در دو حالت یادآوری و بازشناسی، به صورتی است که در جدول 1 می بینیم:
جدول 1. میانگین و انحراف استاندارد هر یک از گروهها در دو حالت یادآوری و بازشناسی
آزمایش یادگیری ارادی و اتفاقی روانشناسی تجربی
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.